sobota, 21 stycznia 2017

Cytaty: Poza cywilizacją - Ed Stafford cz.2


"Kiedy wróciłem do obozowiska, kozy stały bezczynnie w moim obozowisku. Z jakiegoś powodu skojarzyły mi się z grupą młodocianych dresów palących pod wiatą przystankową. Może była to pogarda, a może zazdrościłem im nieskomplikowanego życia." (str. 258)


***

"Z uśmiechem na twarzy zawołałem: >>Chcę się stąd wydostać! Chcę się wydostać z tej wyspy!<<, a potem do kamery dla przeciwwagi: >>Nie licz dni - niech każdy dzień się dla Ciebie liczy<<. Mądry człowiek, ten Muhammad Ali." (str. 315)

***

"Z zieloną bluzą obwiązaną wokół głowy, niczym pasterz z bożonarodzeniowych jasełek, czułem się jak wyspiarz z krwi i kości." (str. 321)

***

"Na czym polega życie? Czy to samotne wyprawy, podczas których chce się coś udowodnić sobie i innym? Egoistyczny pęd za kolejnym zastrzykiem adrenaliny? Poszukiwanie aprobaty i podziwu? A może to spędzanie czasu z ludźmi, na których nam naprawdę zależy, i troszczenie się i nich? Może więc nie jestem wcale niewdzięczny. Może po prostu dorastam." (str. 325)

***


"Wyspiarska nauka trwała już zbyt długo i mój umysł - niczym umysł dziecka na drugiej z rzędu lekcji matematyki - nie przyjmował prawie żadnych informacji." (str. 327)

***

"Musiałem zapamiętać tę lekcję: należy o siebie dbać; w każdej życiowej sytuacji należy sobie zapewnić komfort i wsparcie. Złożyłem zobowiązanie, że gdy wydostanę się z wyspy, zwolnię i będę się bardziej troszczył o siebie i o innych." (str. 333)

***


"Izolacja to najcięższa kara w więzieniu u najlepszy, pewny sposób, żeby złamać człowieka. Śruby do miażdżenia kciuków pojawiły się ze względu na presję czasu - ale jak masz czas, to najlepszym sposobem na przerobienie mózgu zdrowego mężczyzny na papkę jest zamknięcie go samego w ciemnicy na dwa miesiące." (str. 349)

***


"Nie da się uniknąć cierpienia. To oznaczałoby zatrzymanie się w rozwoju, przerwanie procesu uczenia się i życie polegające na unikaniu nowych doświadczeń. Stawianie czoła problemom i cierpieniu, szukanie rozwiązań, czyni nas mądrymi." (str. 352)

***


"Jedyna różnica polega na tym, że teraz wszystko przychodzi mi bez lęku, poczucia winy i szamotania się z samym sobą. Życie, całkiem po prostu, jest super." (str. 356)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie!
Będzie mi bardzo miło jeśli dasz znać co myślisz o tym poście :)