piątek, 7 lipca 2017

Czytelnicze nawyki TAG

1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
Zdecydowanie najczęściej czytam w łóżku. Latem zdarza mi się czasami czytać na balkonie.

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru?
Zazwyczaj używam zakładek chyba, że nie mam akurat żadnej pod ręką. W takim wypadku w książce lądują paragony, bilety lub inne papierki, ale przy pierwszej okazji wymieniam je na zakładkę.
3. Czy możesz po prostu czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?
Nigdy nie przerywam w połowie zdania, ale nie muszę doczytywać specjalnie do końca rozdziału czy też strony. Najczęściej przerywam czytanie po skończeniu akapitu.

4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania?
Nigdy nie jem podczas czytania, ale zdarza mi się pić. Zimą nie rozstaję się z herbatą, a w upalne dni mam obok siebie wodę z cytryną.
5. Czy jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki albo oglądać film podczas czytania?
Nie mam problemu z czytaniem kiedy w tle leci jakiś film, ale z muzyką jest już gorzej. Jeśli znam piosenkę to za bardzo skupiam się na niej i nie rozumiem tego co czytam. Wolę czytać w ciszy.

6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz?
Zawsze czytam kilka książek naraz. Aktualnie mam zaczętych 5 książek..

7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek?
Najwięcej czytam w domu. Czasami zdarzy mi się przeczytać kilka stron w autobusie albo w parku, ale zazwyczaj jest tam za dużo rozpraszaczy i łapię się na tym, że od 5 minut siedzę nad otwartą książką, a obserwuję np. ptaki. 

8. Czytasz na głos czy w myślach?
Czytam w myślach. Jak czytam komuś na głos to niewiele z tego do mnie dociera i muszę później sobie przeczytać to jeszcze raz po cichu.

9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Nie zdarza mi się czytać naprzód, nie widzę w tym większego sensu. Fragmentów też raczej nie pomijam. Musiałaby być to wyjątkowo nudna książka.

10. Czy zginasz grzbiet książki?
Na początku nie, ale jeśli jest to wydanie kieszonkowe, to po kilkudziesięciu stronach muszę to zrobić, bo czyta się bardzo niekomfortowo.

4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam ponownie!
Będzie mi bardzo miło jeśli dasz znać co myślisz o tym poście :)